zaterdag 18 mei 2013

We blijven bezig...


Handremcontrolelamje
Ken je dat? Dat je 5km rijdt en onderweg denkt: snif snif... Koppeling? Remmen? En het werd wel erg warm bij de voeten... even met de motor draaiend onder de motorkap loeren. Eerst de handrem aantr... ow... Die was al aangetrokken... Niet volledig, maar genoeg om te gaan stinken... Na afkoelen werkt hij nog prima. Nog even de blokken een keer nakijken...
Maar dat heeft me wel doen denken: een handremcontrolelampje zou handig zijn. Met een remlichtschakelaar moet dat wel te realiseren zijn. En ik heb drie ongebruikte lampjes in het dashboard om uit te kiezen.


Remvloeistofniveaucontrolelampje
Remvloeistofniveaucontrolelampje
En als ik dan toch nog lampjes over heb: Het oliedruk lampje dat aangaat voor het starten fungeert ook als controlelampje voor het remvloeistofniveau. Dus als dat lampje aan gaat is er niet voldoende oliedruk of is het remvloeistofniveau te laag... Een apart lampje wordt het dus. Groen. En hij werkt. Even de sensor boven het vloeistofniveau houden en het lampje gaat aan.

APK
Op 7 juni verloopt de APK. 5 juni gaat de Burton naar BCC. Zij kijken hem helemaal na en het buurbedrijf zorgt voor de APK. Ik ben benieuwd wat ze van mijn elektraspaghetti vinden. En gelijk mogen ze de remmen nakijken. De voorremmen lopen licht aan tijdens het rijden. Dat deden ze al voor het handremincident. Er is een constant geschuur te horen tijdens het rijden.

Kachelbediening
Al een tijdje heb ik het idee dat de kachelkleppen niet goed sluiten. En jawel, de bedieningskabel is zo stroef gaan lopen dat hij bij de bediening onder het dashboard is verbogen. De kabel schoof niet meer in of uit. Dus helemaal geen klepbediening. Bijbuigen en smeren had geen zin. Dus nieuwe kabel gekocht. Die is iets langer dan degene die eruit komt. Mooie gelegenheid om de bediening van midden naar links onder het dashboard te verplaatsen. Zo maak ik in het midden ruimte voor de eventuele radio.
Gaatje in ruitensproeiervloeistofreservoir
Goed. Uitmeten en twee gaatjes boren. Even denken. Zit er wat boven de plek van de te boren gaatjes? Nee dacht het niet.
Je raadt het al...
Bij het tweede gat stroomde er vloeistof naar binnen. Even ruiken: Ruitensproeiervloeistof!!!
Nieuw tankje
Snel een teil laten brengen en nog wat kunnen opvangen. Eerst maar eens onder de motorkap kijken. De andere helft van de vloeistof lag op de garagevloer. En het tankje is leeg...
Heb nog geprobeerd om er een stukje plastic in te smelten maar hij bleef lekken. Nieuwe moeten kopen. Ze hadden geen losse tankjes dus nu heb ik een pompje en bedrading over.
Alles droog gemaakt en de kachelbediening vast gezet. Werkt weer als een zonnetje!


Opbergruimte onder de motorkap
Onder het motto: beter goed gejat dan slecht bedacht: Opbergruimte onder de motorkap. Reservewiel omgedraaid en een deksel gevonden dat precies binnen de velgrand past. Spanbandje eromheen en een mooie plek voor een sleepkabel, doekjes etc.





Verder

Chromen velgranden
Aluminium NL schild (nog niet happy mee)

Instaplijst opnieuw vast gezet
 





Toet (geintje)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten