dinsdag 21 augustus 2012

KNAL!


De olitemperatuurmeter zit inmiddels op zijn plaats en is aangesloten. Nu de sensor nog in het carter schroeven en aansluiten. De kabelboom is voorbereid en draad nummer 86 zit al achterin de meter in het dashboard. Het andere eind van de draad moet in de sensor. Onder de motorkap zit  draad 86 in een zogenaamde multistekker. Die kan je makkelijk losmaken als bijvoorbeeld de neus van de auto af moet. Dan hoef je niet alle draden een voor een los te maken.
De multistekker met draad 86 zit helemaal vooraan bij het koelhuis. De draad volgend kom ik naast het motorblok uit en daar gaat de draad een sensor in. Dat is de oliedruksensor, dus ik heb de verkeerde draad gevolgd...
Draad 86 gaat blijkbaar wel de multistekker in, maar komt er niet weer uit. Zelf dus een draad trekken van de stekker naar de sensor.
Ik wilde de sensor en meter even testen dus een kopje kokend water gepakt. Sensor aangesloten en contact aan. Hm, oliedruklampje gaat niet branden. KNAL! Oeps...Blijk ik de multistekker verkeerdom weer in elkaar gezet te hebben... Dus, omdraaien, alle zekeringen checken en uitzoeken wat er is opgeblazen. De oliedruksensor...

Snelle telefoonfoto. Burton bij BCC op de brug
Bij BCC hadden ze vandaag wel even tijd en een brug vrij. Sensor vervangen, temperatuursensor meteen erin geschroefd en na een half uur werk (waarvan maar een kwartier gerekend werd) stond ik weer buiten.







Op naar het volgende adres. Ik wil graag blauwe oldtimer kentekenplaten op de Burton. Officiël is dit niet toegestaan omdat alleen auto's van voor 1978 deze platen mogen voeren. En mijn kenteken is van 1985. Maar veel bedrijven maakten ze nog wel. Echter zonder de officiële stempels erin. En altijd de gele platen in de kofferbak meenemen, want blauwe platen mogen dus eigenlijk niet...
Blauwe kentekenplaten
Maar goed, bij Brezan eens gevraagd of ze voor mij zulke platen willen maken. Wat blijkt: sinds 1 januari mogen ze echt niet meer gemaakt worden en de RDW ziet er streng op toe dat het ook echt niet meer gebeurt. Maar na wat doorvragen krijg ik te horen dat er een bedrijf in de buurt is dat ze waarschijnlijk nog wel wil maken. En jawel. Vanmiddag worden ze gemaakt.
De volgende dag kon ik ze ophalen. Wat staat dat mooi! Wel nieuwe houders moeten kopen. De blauwe platen zijn namelijk smaller dan de gele...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten