zondag 29 juli 2012

Klusjes en rijden

Ojee, ik loop nu al achter met het bijhouden van deze blog... Even een beetje bijpraten dan.

Beurt en APK zijn goed verlopen. Bij BCC hebben ze de auto een volledige beurt gegeven en alle klusjes gedaan die we hadden afgesproken. De Burton kan er weer zeker een jaar tegenaan.
Hetvolgende is uitgevoerd / vervangen:

  • Aandrijfashoezen wielzijde
  • Spoorstangkogelhoezen
  • CO meten/afstellen
  • Splitpen aandrijfassen aanbrengen
  • Splitpen stuurkogel/asbuismoer aanbrengen
  • Sproeiers carburateur
  • Inlaat- en uitlaatpakking
  • Kleppendekselpakkingen
  • Bougie's + kabels
  • Olie + filter
  • Remblokken
  • Bevestigingsrubber uitlaat
  • Ontsteking afstellen
  • V-snaar spannen


Tevens is er een taxatierapport gemaakt.
Zelf ben ik ook continu met de auto bezig. Ondanks dat ik hem niet zelf gebouwd heb ben je er nooit mee klaar. Altijd is er wel wat te doen:



Verstralers
Rechter verstraler gemonteerd
Die horen op een auto vind ik. Dus lampen, beugels en wat electronica aangeschaft. De beugels passen mooi aan het chassis. Lampen erop en aansluiten. Gisteravond het relais aangesloten. Van de linker lamp moet de aardedraad nog getrokken worden. Ik heb ze geschakeld via het stadslicht. Als dat brandt kunnen de verstralers aan. Nu in de zomer zitten de beschermkappen eroverheen, maar die kunnen er makkelijk af.



Gat voor olietemperatuurmeter
Olietemperatuurmeter
Bij een luchtgekoelde motor heb je geen watertemperatuur die je in de gaten kunt houden. Een goed alternatief is de olietemperatuur. Bij een 2CV motor moet die tussen de 70 en 100 graden C zijn. In de winter wordt de 70 nauwelijks gehaald, dus dan wordt de grill gedeeltelijk afgedekt.
De temperatuursensor wordt onderin het carter geplaatst, in plaats van de carterstop. Ik hoop dat die dan niet te laag komt te zitten... Voor de meter heb ik een gat in het dashboard gezaagd. Nog wat bijvijlen en dan kan de meter erin. De kabelboom is voorbereid voor de meter en sensor, dus een kwestie van aansluiten en klaar.


Versnellingspookverbindingsstuk
Versnellingspook, bank, luchtfilter etc...
Eerder had ik al wat kleine klusjes gedaan. De versnellingspook gaat door het schutbord naar de motorruimte en zit dan met een verbindingsstukje aan het pookje op de versnellingsbak vast. Dat verbindingsstukje heeft 2 rubbers en die waren behoorlijk versleten. Dus nieuw verbindingsstukje erin en hij schakelt een stuk strakker.

Luchtfilter



Ook het luchtfilter vervangen. Dat is niks meer dan een spons in een metalen ring. 2 minuten werk... De vloermat zat alleen in het midden onder de schakeldriehoek vast. Die schoof dus steeds heen en weer. Bij de koop van de burton kreeg ik een zakje drukkers erbij. Mat ligt nu lekker vast.



Bankbekleding vastzetten

De bank miste wat rubbers en klemmetjes. Dus bank op het gras en in 5 minuten was dat ook gebeurd.









Verder:

  • Carterontluchtings slang vastgezet. Dit is een rubberen slang die van de olievulbuis naar het luchtfilter loopt. Deze was niet goed bevestigd aan de uiteinden.
  • Achterwandbekleding aan de bovenzijde vastgezet.
  • Tonneaucover laten repareren. Deze was bij een knoop uitgescheurd. Tijdens de open dag van BCC (zie verderop) lagen kortings coupons voor een dergelijke reparatie.
  • Ruitenwisserarmpjes bijbuigen. Deze liggen nu netjes aan de onderkant van de ruiten.
  • Accu correct vastgezet. De juiste strip zat er wel op, maar was verkeerd bevestigd.
  • Parkeerschijf en gevarendriehoek aangeschaft.
  • Reservewielhouder aangeschaft. Dat is een plaat die tegen het schutbord komt om het reservewiel onder de motorkap kwijt te kunnen.
  • Poetsset aangeschaft. Bij het uit de garage rijden heb ik al meerdere keren met het linker voorspatbord de muur geraakt. De eerste krassen heb ik dus al. In de poetsset zitten vellen schuurpapier, poets- en polijstmiddel en poetsschijven.
  • Rechts een heupgordel gemonteerd. Deze dient enkel om mijn zoontje (3 jaar) op zijn plek te houden als hij een klein stukje mee rijdt. Ze zitten dan ook met tie-wraps vast en worden voor de APK verwijderd.
  • Lichtverklikker aangesloten op het controlelampje van het knipperlicht. De schakelaar moet handmatig terug gehaald worden en dat kan makkelijk vergeten worden. Vooral op hogere snelheid hoor je het relais niet altijd.
Nog te doen:
  • Benzinefilter plaatsen
  • Massaslot plaatsen
  • Lichtverklikker plaatsen
  • Stuur rechtzetten dmv stelmoffen bij de wielen


Hardtop
Hardtop
Ook heb ik een hardtop aangeschaft. Die bespreek ik in een volgend blog.






Open dag BCC
Open dag
Op 17 juni (vaderdag!) was er een open dag bij BCC. Erg gezellig en erg mooi weer. Nog wat rondjes gereden met toekomstige bouwers en wat klein spul aangeschaft.






Rijden!
En natuurlijk veel gereden met de Burton. Naar het werk op en neer, naar een bbq in Vorden, naar een cursus in Utrecht, zomaar een rondje op een mooie zomeravond... Vooral veel genieten! En heel veel leuke opmerkingen. Wat een bekijks heb je met een Burton zeg!
De snelweg is eigenlijk geen werkgebied voor een Burton. Maar als het moet is het geen probleem.

Koffiepauze langs de snelweg...



1 opmerking:

  1. t fal titanium : T-Bone - The T-Bone Company
    T-Bone citizen eco drive titanium watch is an American music and dance micro touch titanium trim company based in Las Vegas, fram titanium oil filter Nevada. T-Bone, titanium pots and pans a dance company, has been producing music for over titanium bmx frame 20

    BeantwoordenVerwijderen